Головна » 2014 » Вересень » 17 » Продажі джинсів впали вперше за півстоліття
10:33
Продажі джинсів впали вперше за півстоліття

Вперше за довгі роки загальна любов до джинсів пішла на спад. Модні марки пропонують масу зручних і стильних альтернатив, більше відповідають сучасному ритму життя. Як наслідок в 2014 році продажі брюк з деніму впали вперше за десятиліття блискучого ходи по чоловічим і жіночим гардеробу.«Лента.ру» вирішила послухати експертів, які розповідають, як так вийшло і що буде з джинсами далі.

За період з червня 2013 по червень 2014 року обсяг продажів джинсів на «історичній батьківщині», в США, скоротився на шість відсотків, повідомляють аналітики NPD Group . Інтерес до денім знижується як з боку жінок, так і з боку чоловіків, але слабка стать відмовляється від деніму більш активно. Тим часом продажі active wear (що можна перевести як «одяг для активного відпочинку») зросли за той же період на сім відсотків.

Падіння буде довгим

Прикре для виробників джинсів явище практично безпрецедентно. З моменту появи в лексиконі покупців самого слова «джинси» в 1960-х роках продажу брюк з деніму постійно і бадьоро росли, що підігріваються очевидними перевагами - зручністю і вражаючою універсальністю, недбалістю і елегантністю, міцністю і довговічністю, відсутністю вікового цензу.

Маркетологи пояснюють, що джинси догодили в лещата конкуренції.Виробникам доводиться змагатися з марками, які випускають інші види повсякденного одягу. В останні роки все більшої популярності набирають різноманітні варіації брюк з хпопка, спортивних штанів, футболок і джеггінси (гібридів джинсів і футболок, з м'якою, легко тягнеться тканини).

Джинсів і раніше доводилося зіткнутися з суперництвом. У 1970-х роках увійшли в моду штани з вельвету, які кілька років тримали пальму першості в перевагах покупців. Однак і тоді такого значного скорочення продажів джинсів не спостерігалося. Тепер же фахівці впевнені, що нинішній «джинсовий криза» - це надовго. На цей раз інтерес споживачів до альтернативних видів одягу не короткострокова примха моди, а наслідок змін в стилі життя і сприйнятті власного образу.

На роботу, як в спортзал

Так що ж загрожує багаторічної гегемонії джинсів? Експерти вважають, що причина падіння продажів деніму - в зростанні популярності одягу в стилі active wear, або - інша назва - athleisure (поєднання англійських слів athletics і leisure, тобто «спорт і дозвілля»). Athleisure - одяг, в якій гармонійно поєднується спортивний стиль, якісні матеріали та універсальність, також називають apr`es sport (тобто «після тренування», франц.) І gym-to-the-office ( «зі спортзалу в офіс», англ .). Словом, в ній цілком можна сходити на фітнес, а потім відправитися на прогулянку або в кафе, не виглядаючи при цьому дивно. Ну а інтерес до таких речей, в свою чергу, - наслідок глобальних змін в наших поглядах на дрес-код. За останні роки розуміння того, в чому доречно приходити на роботу, навчання і так далі, зазнало значних змін: заборон стало набагато менше, суспільство тяжіє до простоти і зручності.

Досліджують «джинсовий криза» маркетологи вважають, що одяг в стилі athleisure - грізний конкурент. І ось чому: вона дозволяє створити більш спортивний і динамічний образ. «Навіть якщо ти не ходиш в зал, ти можеш виглядати як людина, для якого слова« велотренажер »і« йога-клас »не порожній звук, а значить, будеш в тренді здорового способу життя», - вважає Аманда Хеллей, фахівець з fashion -мерчендайзінгу манхеттенського LIM College.

фантазія закінчується

Є і ще одне, більш просте пояснення того, чому джинси почали впадати в немилість. Фантазія дизайнерів деніму під кінець. За останні десятиліття вони намагалися на всі лади, послідовно подарувавши споживачам кльоші, варенки, художньо порвані джинси. Виробники пропонували нам творіння з вишивкою і заклепками, укорочені і подовжені, широкі і вузькі, з високою талією і на стегнах, класичні темно-сині, блідо-блакитні, неонові ... Нарешті, вони видихнули. І змушені були піти по другому колу, що вже не так цікаво.

Наприклад, навіть сплеск інтересу до денім влітку 2014 року завдяки появі в продажу улюблених багатьма драних джинсів індустрії, схоже, не дуже допоміг.

Новинка 1873 року

Перші джинси були зшиті в 1873 році кравцем Джейкобом Девісом для каліфорнійського магазинчика одягу, який належав німецькому емігрантові Леві Страуссу. Вони отримали патент на свій винахід - робочі штани з синьою бавовняної тканини, укріплені мідними кнопками на кишенях і ширінки для більшої міцності. Тоді новинка ще не називалася джинсами. Винахідники продавали її під назвою overalls. Штани користувалися великою популярністю, і до 1920-х років стали суперхітом серед робочого одягу. Каліфорнійський магазинчик перетворився в марку Levi's.

У 1930-х роках штани з деніму потроху почали ставати повсякденним одягом, чому сприяло зростання популярності фільмів в стилі вестерн - ковбої в кіно часто хизувалися саме в overalls. Тоді ж з'явилися і перші штани з деніму для жінок.

У 1950-х це сталося: підлітки стали називати джинси джинсами. Молоді штани подобалися, адже їх романтизували на кіноекрані такі погані хлопці, як Джеймс Дін і Марлон Брандо.

У 1960-х компанія Levi's стала використовувати до того часу неформальний термін «джинси» в рекламі, упаковці та на етикетках своїх товарів. Джинси стали символом антіістеблішмента.

У 1970-х і 1980-х джинси перетворилися в модний культ. Вартість дизайнерських штанів переступила за розумну межу, але модники не ремствували: універсальність джинсів окупала витрати на обновку. А топовим маркам, таким як Jordache і, пізніше, 7 For All Mankind, цінник в 200 доларів і вище допоміг підстьобнути виручку: в нульові джинсові бренди входили fashion-королями.

Заходи вже прийняті

Зрозуміло, ховати джинси ще рано. Їхні продажі складають п'яту частину виручки великих універмагів, і це при тому, що останні відчайдушно намагаються догодити споживачам - зменшують джинсові секції на користь розділів active wear.

«Якщо це те, чого всі хочуть, - будемо працювати в цьому напрямку», - говорить Джеймс Керлі, президент компанії Levi's. Уже зараз культовий бренд, як і багато інших джинсові гіганти, випускає джеггінси для жінок і активно думає, ніж ощасливити чоловіків.

Текст: Юлія Верби (переклад) 

Переглядів: 460 | Додав: sprava | Теги: історія, одяг, продажі, джинси | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: